Lets our Reading Be An Ibadah

Reading is not for pleasure
But for knowledge
Knowledge is not for decoration
But for Practice
Practice is not for people
But for ALLAH
So lets our Reading Be An Ibadah

Sunday, January 16, 2011

Meski Iman tidak di sisi Baba, kasihsayang Baba tidak pernah padam

















Cinta tak pernah bersalah
yang bersalah hati yang cepat buta olehnya
Cinta tak pernah bersalah
yang bersalah hati yang tak mengerti menilainya
Cinta tak pernah bersalah
yang bersalah bila kita tersilap insan nak curahkannya
Cinta tak pernah bersalah
yang bersalah mata yang cepat beralih arah
Cinta tak pernah bersalah
yang bersalah kita yang silap mengawalnya

Aku tak kesal kerana jatuh cinta
tapi aku lebih kesal gagal buktikannya
Aku tak kesal cintaku tak berbalas
tapi aku lebih kesal memaksanya terima
Aku tak kesal cintaku tak dihargai
tapi aku lebih kesal serah cinta tanpa harga diri
Aku tak kesal cintaku tersekat di pertengahan
tapi aku lebih kesal ianya tidak difahami
Aku tak kesal cintaku masih tak layu
tapi aku lebih kesal untuk terus merayu

bila bersandar hanya pada Tuhan,
merasa cukup hanya denganNya,
Allah sentiasa dalam jiwa,
biar tak terlihat tak gelisah atau apa,
tetapi hati kaya dengan cinta dan kasih,
hanya kepada Tuhan yang Esa...

No comments: